8 korisnih saveta za rast vašeg YouTube kanala
YouTube je platforma sa ogromnim marketinškim potencijalom i zbog toga treba da zauzima važno mesto u kreiranju digitalne strategije jednog biznisa. Kao drugi najveći pretraživač u svetu i najveća baza video sadržaja, YouTube je u osnovi danas neophodan za sve kompanije, bez obzira na to da li su one velike ili male.
Video sadržaj na YouTube-u prati 8 od 10 korisnika koji u svakom trenutku traže inspiraciju, motivaciju ili rešenje za svoj problem. Verovali ili ne, aktiviranje video sadržaja, odnosno YouTube kanala, može biti ključni deo koji nedostaje za vrtloglavi rast vašeg biznisa na internetu. Zbog toga ćemo u ovom tekstu podeliti sa vama nekoliko korisnih saveta kako da vaš YouTube kanal raste i da se konstatno razvija. Shvatićete kako da poboljšate kvalitet sadržaja, da ga prilagodite Google-u i na koji način da privučete veći broj subscriber-a.
#1 Potražite inspiraciju na najboljim YouTube kanalima
Kada kao brend počinjete svoj digitalni projekat, prvo što treba da uradite je da usporite i da ne donosite nagle odluke i poteze. Nakon toga se prepustite istraživanju, zapažanju i analiziranju sadržaja na internetu, bez obzira na to da li se radi o vašoj konkurenciji ili ne. Neophodno je da budete informisani i upućeni u ono što rade veliki i mali brendovi i da znate zbog čega nešto rade.
Ovo se posebno odnodi na YouTube platformu koja je prepuna raznovrsnog sadržaja i bez detaljne analize i informisanja ne možete pronaći dobar način da plasirate svoj sadržaj.
Zato pratite šta rade drugi, istražujte, selektujte kanale koji se vama lično najviše dopadaju i one koji su dobro za vaš biznis. Pronađite ono što želite i za svoj sadržaj, ali ne zaboravite da se po nečemu istaknete.
Naravno da je u moru sadržaja na YouTube-u teško biti autentičan i izdvojiti se u startu. Međutim, ako od svakog kanala koji pratite uzmete ono što je dobro i kombinujete ga sa svojim vrednostima i principima, sigurno ćete izvući nešto originalno i samo vama svojstveno.
#2 Analizirajte svoje YouTube konkurente
Nakon što shvatite kako funkcioniše YouTube sadržaj i šta plasiraju najveći brendovi i kanali, vreme je da saznate i šta radi vaša konkurencija. Prvo je pronađite, a zatim suzite izbor na one koji vam se dopadaju i koji dele slične vrednosti.
Tražite dobre i loše strane njihovog sadržaja. Razmislite šta biste vi mogli da pružite publici, a da su oni to propustili. Da li je to titl u videu, neka dodatna objašnjena, doza humora ili ozbiljnosti.
Istraživanje konkurencije na YouTube-u jeste dugotrajan i konstantan proces, ali će vam se svakako isplatiti. Osim toga danas postoje i alati za analizu konkuretanta, kao što je na primer Quinitly koji vam u velikoj meri može olakšati ovaj posao.
Ukoliko vam je potrebna dodatna pomoć u analizi konkurencije, uvek se možete obratiti YouTube stručnjacima koji će vam detaljno objasniti analitiku i rezultate.
#3 Optimizujte svoje YouTube video snimke
Hteli vi to da priznate ili ne, prvi utisak je veoma važan. Posebno kada se radi o YouTube sadržaju koga ima toliko, da je korisnicima teško da izaberu kada pretražuju. Zbog toga ne treba da se zadovoljite prosekom i da se ne potrudite kada je u pitanju pre svega naslovna slika u pretrazi, odnosno YouTube thumbnail.
Ako želite da dobijete više subscriber-a i pregleda, korisnike bi trebalo da podstaknete da kliknu na vaš video i da češće posećuju Youtube kanal. To možete učiniti naslovnom sličicom, koja je važnija nego što mislite. Ona predstavlja vizuelni prikaz videa, a natpis treba da u isto vreme da prati tematiku, ali i da bude privlačan, izazovan za klik.
Najbolji način da privučete korisnike je da im u samom tektsu YouTube thumbnail-a ponudite rešenje ili da im najavite nešto izuzetno zanimljivo. Ali da li ćete uvek koristiti ovaj trik ili ne, zavisi od vaše tematike i od publike koju želite da privučete.
Obratite pažnju na opis videa
Kao što znate, YouTube je druga najveća pretraživačka mreža i zbog toga posebnu pažnju treba posvetiti ključnim rečima, odnosno opisu video sadržaja. Kada govorimo o ključnim rečima, ne mislimo samo na algoritam, već i na reči koje privlače publiku. Počnite od naslova i potrudite se da bude privlačan, zanimljiv i da poziva na klik. Copywriting veštine ovde biti od velikog značaja. Važno je da se izdvojite iz mase video sadžaja koju korisnik dobije prilikom pretrage. Naterajte ga da prestane da skroluje i da klikne na vaš video.
Bilo bi dobro i da naslove videa optimizujete za glasovnu pretragu, jer korisnici sve češće na taj način pronalaze sadržaj koji ih zanima. Razmislite kako biste vi glasovno pretraživali – da li su to osnovne ključne reči ili duži opis.
Kada je u pitanju optimizacija ključnim rečima, YouTube ima isti princip kao i Google. Trudite se da obuhvatite važne i relevantne ključne reči, ali da to ne zvuči “robotski” i izveštačeno, već da bude pisano pre svega za čitaoce.
Bilo bi dobro da ključne reči upotrebite u okviru prvih 300 karaktera, koliko YouTube dozvoljava da bude vidljivo, pre opcije “prikaži više”.
Organizujte video sadržaj u plejliste
Da bi korisnici ostali na vašem kanalu duže i pažljivije pratili sadržaj, najbolje je da ga organizujete tako da znaju šta mogu da očekuju. Što im više olakšavate boravak na kanalu, oni će biti zadovoljniji i svojim prisustvom, praćenjem i deljenjima će znati da nagrade vaš trud.
Organizovani sadržaj je i pokazatelj vaše profesonalnosti i odgovornisti kako prema korisnicima, tako i prema biznisu koji promovišete.
#4 Promovišite sadržaj na drugim društvenim mrežama
Najbolji način da što veći broj ljudi čuje za vaš YouTube sadržaj i da vas prati je da ga promovišete i delite na drugim društvenim mrežama. To je takozvana unakrsna promocija sadržaja na društvenim mrežama.
Čak i ako ste odlučili da YouTube bude vaš primarni marketinški kanal za sadržaj, ne smete da zapostavite druge mreže, kao što su Facebook, LinkedIn, Instagram itd.. Neophodno je da budete prisutni i na drugim kanalima i da putem njih pozivate ljude da posete i prate vaš YouTube sadržaj.
#5 Stvorite konekcije i partnerstva
Stvaranje konekcija, partnerstva i preporuka veoma je važna stvar za razvoj i rast sadržaja na YouTube-u. Možete da sarađujete sa nekim drugim brendom, influenserom ili javnim medijem, sve je stvar odluke i okolnosti. Najvažnije je da nikako ne izostavite ovaj segment marketinga.
Kada stvorite partnerstva i konekcije na YouTube-u, dobićete ne samo pomoć u promociji sadržaja, već i potpuno novu publiku koja će vas pratiti.
Pravilo za partnerstvo na YouTube-u, kao i za ovakav vid saradnje uopšte, je da mora postojati neka veza i sličnost u vrednostima, sadržaju i principima koje delite sa partnerskim profilom. U suprotnom, pratioci na YouTube-u ubrzo će shvatiti da nešto radite lažno i iznuđeno.
#6 Isprobajte YouTube live uključenja
Kada analizirate sadržaj na bilo kojoj društvenoj mreži, primetićete da svaka ima opciju za live video uključenja. To je u stvari ono što gledaoci danas žele.
Tokom Covid pandemije desila se masovna proizvodnja video sadržaja u kućnoj varijatni i samim tim su ljudi pokazali više interesovanja za autentičan sadržaj. Uglađeni i profesionalno video snimci nisu bliski svakodnevnom životu publike. Osim toga, kroz live uključenja ljudi mogu videti ko stoji iza brenda, što ih dodatno povezuje sa kanalom.
Ako ste shvatili koliko je YouTube kanal važan za vaš marketing miks, onda se obavezno upustite i u seriju live uključenja i komunikaciju sa publikom.
#7 Ne propustite YouTube oglašavanje
Plaćeni oglasi su sasvi legitiman i veoma važan deo svake marketing strategije. Pošto je YouTube kanal veliki korak za vaš biznis, trebalo bi da u startu razmislite o ulaganju u oglašavanje.
U zavisnosti od toga koji cilj želite da postignete i koliko ste spremni da uložite u YouTube reklamiranje, postoje i različite vrste oglasa.
Ukoliko vam je potrebna pomoć i podrška u oglašavanju, uvek možete da računate na Ad Symphony tim YouTube eksperata.
#8 Pratite YouTube analitiku
Kada napravite prve korake na YouTube-u i ostvarite jedan deo strategije, vreme je da analizirate svoj učinak i rezultate. U tome će vam najviše pomoći YouTube analitika. U zavisnosti od onoga što želite da postignete i da analizirate, možete koristiti uvide u rezultate koje pruža sam YouTube. Ali možete se oslonoti i na druge servise za analitiku, koji su veoma precizni i daju jasna uputstva za napredak, ali često zahtevaju doplatu.
Bonus savet
Iskoristite za YouTube kanal sav sadržaj koji ste prethodno napravili za druge društvene mreže ili u prezentacione svrhe. Da li su to podkasti, live razgovori, prezentacije, infografici, kratki video klipovi ili nešto drugo – sve možete da upakujete i prenamenite tako da bude prilagođeno YouTube principima.