Kako biti prvi na Google pretrazi

Svaka kompanija danas ima cilj da se nađe na prvoj strani Google pretraživača. Za ovo postoji dobar razlog, jer prve pozicije na najvećoj pretraživačkoj mreži osiguravaju uspeh i rast prodaje. Međutim, konkurencija je velika i neke vodeće kompanije su se već pozicionirale za glavne ključne reči u pretrazi.
Postavlja se pitanje: da li je danas moguće naći se na početnoj strani Google-a ili su mesta na ovoj mreži već rezervisana i nedostižna?
Naravno da je moguće, čak i ako vaša web lokacija u ovom trenutku nije na zavidnim pozicijama u pretraživačima.
Za početak, važno je da savladate neke SEO finese i razvijete strategiju koja će vam omogućiti da relativno brzo dođete do dobre Google pozicije.
U ovom tekstu objasnićemo vam koliko je važno da se nađete na prvoj strani Google-a i kako funkcionišu pretraživači. S obzirom na to da smo specijalizovani za SEO usluge, rado ćemo sa vama podeliti osnovne savete za Google pozicioniranje.
Svi se oslanjaju na Google
Prema podacima Google-a, oko 63% svih kupovina danas počinje online. To znači da se ljudi sve više oslanjaju na internet kako bi istražili najbolju opciju za konačnu kupovinu.
Statistike pokazuju da se čak 47% generalnih kupovina obavlja online, što znači da internet postaje najveće tržište na svetu.
Ovi podaci postavili su Google i druge svetske pretraživače u jedinstvene pozicije. S jedne strane, potrošači se oslanjaju na pretragu, da bi ostvarili najbolju kupovinu. S druge strane, kompanije se utrkuju da promovišu svoje proizvode i usluge kako bi se povezale sa kupcima.
Dakle, pretraživači su postali omiljeni alati prodavaca i kupaca i glavni oslonac na online tržištu.
Ukoliko to do sad niste učinili, pravi je trenutak da pozicionirate svoj biznis na Google-u i iskoristite njegovu moć. Upoznajte se sa faktorima koji utiču na rangiranje, kao i sa načinima na koje potrošači traže vaše proizvode. Za početak, postoje tri osnovna koncepta koje bi trebalo da razumete i savladate i u nastavku teksta saznaćete nešto više o njima.
Ključne reči
Ako ste novi u svetu pretraživača i optimizacije (SEO) trebalo bi da se odmah naviknete na priče o ključnim rečima. Jednostavno rečeno, ključne reči su termini i fraze koje ljudi koriste za pretragu na internetu. Biznisi koji imaju cilj da se nađu na prvoj Google strani, moraju da identifikuju najrelevantnije ključne reči i izraze za svoju oblast i brend. Na ovaj način pretraživači ispravno kategorizuju we sajt i povećavaju šansu za viši rang u pretrazi.
Postoje dve glavne vrste ključnih reči. To su osnovne ključne reči (head ili short-tail) i specifične ključne reči (long-tail). Osnovne ključne reči su opšte i sastoje se od jedne reči, dok su specifične ključne reči konkretnije, sadrže više reči ili izraze za pretragu.
Na internetu su neke ključne reči popularnije i traženije. Zbog velike konkurencije je ponekad veoma teško pozicionirati se na osnovu traženih ključnih reči i izraza. Zato biznisi koriste i istražuju različite opcije koje imaju manju konkurenciju, ali donose sigurne posete i kupovinu.
Stranica rezultata pretraživača (SERP)
SERP je stranica koju pretraživač predloži nakon što je korisnik uneo određene ključne reči u pretragu. Ovo se odnosi kako na organske rezultate pretrage, tako i na rezultate koji su dobijeni kroz Google oglašavanje. Važno je napomenuti da SERP-ovi mogu biti predstavljeni u različitim formatima, u zavisnosti od lokacije, ključnih reči, istorije pretrage i drugih faktora.
Vlasnici biznisa i online prodavci mogu mnogo da nauče iz informacija koje im pružaju rezultati. Možete da vidite ko su vaši konkurenti, koje stranice se visoko rangiraju za određene ključne reči, kakva je struktura URL- a i meta oznaka koje se koriste. Ove informacije pomoći će vam da kreirate efikasnu strategiju za visoko rangiranje u Google pretraživaču.
Inače, za detaljne i precizne SERP podatke i informacije, neophodno je da koristite specijalizovane alate koji vam omogućavaju da vidite nepersonalizovane rezultate. Ako ste nekada istraživali ključne reči, dobićete iste ili slične rezultate pretrage.
Neophodno je da znate da je ključ za privlačenje poseta i korisnika da se istaknete na pozitivan način. Zbog toga su podaci koje dobijate na osnovu SERP alata veoma važni. Videćete da li je potrebno da dodate neke informacije koje korisnici traže, unećete njihove ocene, dodaćete više podataka o proizvodima. Na prvi pogled, ovo su sitnice, ali značajno mogu da promene vašu poziciju u Google pretraživaču.
Namera
Za razliku od SERP-ova i ključnih reči, namera je prilično nepredvidiv koncept u SEO oblasti. Odnosi se na nameru koju korisnik ima kada pretražuje nešto u Google-u.
Trebalo bi da znate da postoje dve osnovne namere korisnika. Prva je informativna, kada korisnici samo žele da saznaju nešto više o brendu, usluzi ili proizvodu. Druga je komercijalna i radi se o korisnicima koji imaju nameru da obave kupovinu.
Važno je i da znate da su vam obe vrste namera korisnika podjednako važne. Iako vam se sada čini da je dobro ciljati samo ljude koji imaju komercijalnu nameru, ne zaboravite da razvoj informativnog sadržaja na web sajtu može poboljšati vašu poziciju na Google-u.
Moć Google-a je sve veća pa samim i njegov sistem, odnosno algoritam postaje složeniji. Nekada su samo ključne reči bile najvažnije za pozicioniranje, ali sada je Google sve više okrenut namerama korisnika i kompletnim informacijama o biznisu.
Zbog toga je do prve strane najvećeg svetskog pretraživača sve teže doći i na njoj ostati. Međutim, imajte na umu da ovaj cilj nije nedostižan. Mnogo faktora treba uzeti u obzir i sagledati mogućnosti iz različitih uglova. Ulaganje znanja, truda, finansija i konstantnog unapređivanja, pre ili kasnije dovodi do prve Google strane.
Ako vam je ovaj tekst bio koristan, možete ga podeliti sa drugima ili nam pisati, ukoliko želite da Ad Symphony tim bude deo vašeg rasta i visokog pozicioniranja na Google-u.