Instagram oglašavanje: 6 koraka do uspešne kampanje

Ukoliko ste u potrazi za načinima da unapredite svoju Instagram strategiju i postignete bolje rezultate na ovoj društvenoj mreži, plaćeno oglašavanje je provereno dobar izbor. Ovo je potpuno legitiman i veoma jednostavan način da dođete do većeg broja pratilaca i unapredite poziciju svog biznisa.
Uzmite u obzir da je Instagram društvena mreža koju posećuje više od milijardu ljudi mesečno i prosečan korsnik provede čak po 53 minuta dnevno. Jasno vam je zbog čega će se ulaganje u instagram oglašavanje isplatiti i višestruko vratiti. Vaš brend treba da bude tamo gde će ga što veći broj ljudi primetiti i pratiti.
Bez obzira na to da li tek počinjete Instagram oglašavanje ili ste se već bavili kreiranjem oglasa, u tekstu koji sledi pronaći ćete korisne savete za uspešno kreiranje kampanja.
Ali, hajde da krenemo od samog početka i da prvo razjasnimo osnovne pojmove u Instagram marketingu.
Šta je Instagram oglašavanje
Instagram oglašavanje je veoma zastupljen i efikasan način da vaše objave na ovoj društvenoj mreži postignu bolji učinak i da na taj način povećate broj pratilaca i kupaca. Takođe, praksa je pokazala da oglasi na Instagramu značajno utiču na porast prodaje i posećenost sajta.
S obzirom na to da je Instagram deo kompanije Meta, koju čine i Facebook i WhatsApp, reklamiranje na Instagramu direktno je povezano sa Facebook oglašavanjem. Ovakav način kreiranja kampanja i oglasa pruža vam veliki broj opcija za oglase, jer možete da ih pokrenete kroz Facebook Ads Manager.
Drugi način kreiranja Instagram oglasa je direktno iz aplikacije, kako bi ih korisnici videli u feed-u i u story objavama. I ovo je dobar izbor, ali ne nudi dovoljno precizne opcije u postavljanju oglasa. U svakom slučaju, procenićete koji način je vama jednostavniji i isplativiji kada pokrenete Instagram oglase.
Da li vam je neophodno Instagram oglašavanje
Prema mnogim statistikama, Instagram jeste društvena mreža čiji sadržaj može da dostigne veliki uspeh organski, odnosno bez plaćenog oglašavanja. Međutim, sve ima svoje granice pa će tako i uspon ovakvog sadržaja u jednom trenutku stati. I prava je šteta ne iskoristiti sve mogućnosti Instagrama i ne platiti oglas, kako bi vaše uspešne objave došle do što većeg broja korisnika. Na ovaj način dobićete najbolje od organskog i od plaćenog reklamiranja na Instagramu.
S druge strane, uvođenje Instagram shop-a, značajno je povećalo mogućnosti unapređenja prodaje na ovoj društvenoj mreži. Ne treba da propustite priliku da steknete što više kupaca na Instagramu.
Dakle, bilo da želite da proširite svest o svom brendu ili da povećate prodaju – Instagram oglašavanje je nezaobilazna stanica za vaš biznis.
Koliko košta Instagram oglašavanje
Cena oglasa na Instagramu zavisi od mnogo faktora. Za početak, važno je da znate da troškovi Instagram oglašavanja nisu visoki u odnosu na rezultate koje ćete postići.
Koliko ćete potrošiti na oglase zavisi od cilja, vaše ciljne grupe, kreativnog dela oglasa, odnosno njihove atraktivnosti, od vašeg budžeta i od mnogo čega drugog. Ali ako odredite okvirni budžet za Instagram kampanje i krenete od toga da će vam se sve uloženo isplatiti, rezultati sigurno neće izostati.
Kako kreirati Instagram oglase
Kao što je već bilo reči u tekstu, Instagram oglase možete da kreirate iz Facebook Ads Manager-a koji već koristite za svoj biznis na Facebook-u ili direktno iz aplikacije.
Kada započnete novu kampanju, vaš prvi korak u kreiranju oglasa biće da izaberete cilj koji želite da postignete. Ovde imate više opcija:
- Svest o brendu (Brand Awareness) – kada imate cilj da veći broj korisnika sazna nešto više o vašem brendu.
- Doseg (Reach) – kada želite da što više ljudi vidi objavu.
- Saobraćaj (Traffic) – ako je vaš cilj da povećate broj poseta sajtu.
- Angažovanje (Engagement) – postizanje više interakcija sa pratiocima.
- Instalacija aplikacije (App Install) – ukoliko imate aplikaciju za biznis i cilj vam je da je korisnici instaliraju.
- Prikazi videa (Video View) – ako reklamirate video i želite da postignete više pregleda.
Targetiranje korisnika
Ovo je sledeći korak u kreiranju Instagram oglasa. Na osnovu pojedinosti koje znate o svojim kupcima ili publici na internetu, unećete i kriterijume za njihovo targetiranje. Zatim će vam sistem sam ponuditi opcije koje su u vezi sa vašim biznisom, odnosno sa prirodom oglasa koji kreirate. Naravno, pre svega, obavezno odredite godine svoje ciljne grupe, mesto, jezik, ponašanje i zatim interesovanja. Da li ćete imati više ili manje mogućnosti za targetiranje zavisi od toga da li oglas kreirate u Ads Manager-u ili direktno iz Instagram aplikacije, gde su mogućnosti manje. U svakom slučaju, ovo je veoma važan korak i ne izostavljajte ga.
Ukoliko niste sigurni koga treba da targetirate, nekada je dobro da samom Instagramu ostavite da pronađe vaše kupce, jer on to odilčno može da uradi. Možete da kreirate i prilagođenu publiku na osnovu Facebook Pixel-a, koji je odličan alat i za Instagram oglašavanje.
Odredite mesto za prikaz oglasa
Ukoliko kreirate oglas za Instagram iz Facebook Ads Manager-a i želite da se prikazuje samo na Instagramu, obavezno to i označite. U delu Placement videćete štiklirana mesta za prikaz oglasa. Ono što treba da uradite je da sve uklonite i ostavite samo Instagram i eventualno Instagram story, ukoliko želite.
Kada postavljate oglas direktno iz Instagram aplikacije, videćete da je ovaj deo izostavljen, jer se podrazumeva da birate samo Instagram.
Definišite budžet
Kada je u pitanju podešavanje budžeta i trajanje Instagram oglasa, treba da znate da imate poptunu kontrolu nad ovim.
Za početak, odredite budžet koji planirate da potrošite na kampanju, a zatim na osnovu toga izaberite dnevnu potrošnju. Ukoliko ste početnik u kreiranju Instagram oglasa, savet je da odredite datum početka i završetka trajanja oglasa. Bolje je da produžite oglas, ukoliko bude uspešan, nego da zaboravite da ga isključite i potrošite više novca nego što ste planirali.
Odredite format oglasa na Instagaramu
Ovo je veoma važan deo kreiranja oglasa na Instagramu, jer korisnici često donose konačnu odluku o kliku ili kupovini na osnovu kreativnosti u oglasu. Birajte kvalitetne fotografije na kojima su vaši proizvodi u fokusu i jasno prikazani. Ali ne zaboravite da budete zanimljivi i originalni.
Takođe, imajte na umu da Instagram i društvene mreže generalno sve više potenciraju video sadržaj. Ako ste u mogućnosti da napravite zanimljive snimke, ne propustite priliku da ih objavite i promovišete.
Tekstualni deo oglasa (kopi) često je presudan za konačnu odluku korisnika. Zato dobro razmislite o svakoj rečenici i onome što pišete i ne zaboravite poziv na akciju (CTA). Ukoliko kupcima ne kažete šta treba da urade kada vide oglas, teško ćete postići neke rezultate.
Na Instagramu su dostupni različiti formati oglasa. Vaš izbor zavisi od cilja koji ste izabrali na početku, od ciljne grupe i sadržaja koji objavljujete.
Možete da kreirate foto-oglase, karusel, video ili story oglase. Naravno, dostupno je još opcija, ali za početak vam je ovih nekoliko sasvim dovoljno, kako biste napravili dobar start sa kampanjama.
Počnite sa Instagram oglašavanjem već danas
Ukoliko ste procenili da je vreme za plaćeno oglašavanje na Instagramu, nema razloga da ne počnete odmah. Sve što vam treba je zasita malo vremena da kreirate svoj prvi oglas i sačekate rezultate. Naravno, Instagram oglašavanje podrazumeva i kasniju analizu postignutih rezultata, što će vas dovesti do novih saznanja o vašim kupcima, proizvodima i načinu promocije.
Ako želite da posao oglašavanja na Instagramu prepustite ljudima koji imaju iskustva i znaju u startu da postave kvalitetne oglase – na pravom ste mestu. Ad Symphony stručnjaci za Instagram oglašavanje svakodnevno kreiraju i prate rezultate uspešnih Instagram kampanja. Kontaktirajete nas i zakažite sastanak sa našim timom koji će vam razrešiti sve nedoumice o plaćenom oglašavanju na Instagramu.