Facebook reklamiranje – vodič za početnike

facebook reklamiranje

Ukoliko planirate da za svoj biznis aktivirate Facebook plaćene kampanje, ali ne znate odakle da počnete i mislite da ste zakasnili, jer je tržište prebukirano, ovaj tekst će vam razrešiti dileme. Objasnićemo vam kako da kreirate svoje prve Facebook kampanje i na šta posebno treba da obratite pažnju. Dobićete i odgovor na pitanje da li je danas moguće postići uspeh reklamiranjem na Facebook-u, s obzirom na to da je na njemu previše biznisa i isto toliko oglasa. Hajde da krenemo prvo od toga – tačno je da je Facebook reklamiranje danas masovno i da je skoro sve što vidite oglas ili plaćeni sadržaj. Međutim, da Facebook oglasi ne donose rezultate, onda ne bi bilo gužve i konkurencije na ovoj društevnoj mreži. Zbog čega je uvek pravo vreme da budete ba Facebook-u i kako da počnete – saznajte u nastavku teksta. 

Budite tamo gde su vaši kupci 

Facebook je i dalje najbolje mesto za oglašavanje, a to potvrđuju i najveći svetski oglašivači. Dovoljno je samo da krenete od toga da ima najveću i najprecizniju bazu korisnika i da su, uprkos pojavi drugih kanala, ljudi na Facebook-u i dalje jednako angažovani. 

Dakle, ako imate online publiku bilo koje vrste, postoji ogromna šansa da ćete je pronaći na Facebook-u. I zato vredi iskoristiti sve mogućnosti ove društvene mreže. 

Naravno, ovo ne znači da je Facebook reklamiranje samo po sebi sigurno i da će ostvariti vaše ciljeve, kako god da radite. Potrebno vam je osnovno znanje koje ćete kasnije nadograđivati kroz rad i kroz sagledavanje rezultata. U nastavku ovog teksta očekuju vas veoma važne informacije i saveti o Facebook oglašavanju koje ne smete da propustite. 

Kako da počnete Facebook reklamiranje 

Ne, nije čudno što tek sada pokrećete Facebook kampanje, jer niste jedini. Mnogima do sada nije bilo potrebno Facebook oglašavanje i to je sasvim u redu. Međutim, nikad nije kasno da se počne i da se nešto novo nauči. 

Pre nego što počnete bilo kakvo plaćeno oglašavanje na Facebook-u, neophodno je da se informišete o tome kako funkcionišu oglasi, kako se naplaćuju, šta je to Facebook algoritam i na koji način radi. Postoje i mnoge druge pojedinosti koje treba da znate o Facebook-u, ali vremenom ćete ih kroz rad i iskustvo shvatiti i iskoristiti za uspešno kreiranje kampanja. 

Dakle, kako ne biste uzalud trošili vreme i novac na Facebook-u, potrudite se prvo da upoznate kako funkcioniše ova društvena mreža. Pripremili smo korisna uputstva i smernice koje će vam pomoći da se lakše snađete u Facebook Business Manager-u i da uspešno kreirate svoje prve kampanje. 

Definišite svoju ciljnu grupu 

Najveća prednost Facebook oglašavanja je mogućnost preciznog targetiranja. Facebook oglasi prikazivaće se samo ljudima koje ste odabrali kao svoju ciljnu grupu i na taj način ćete povećati šansu da prodate svoje proizvode ili da vas vidi prava publika. 

Za početak, iskoristite Facebook kampanje da formirate svoju ciljnu grupu od nule. Ljude možete precizno targetirati prema lokaciji, godinama, interesovanjima, demografskim podacima itd. Tokom kreiranja publike, Facebook će vam sam ponuditi određene opcije koje su slične vašim zahtevima. Na taj način, dobićete i neke nove ideje ili saznanja o svojoj ciljnoj grupi. 

Uključite remarketing kampanje

Opcija Custom Audience, koju ćete videti u Ads Manager-u prilikom kreiranja ciljne grupe, može da potpuno promeni tok vaših Facebook kampanja. Radi se o tome da ćete, kada izaberete ovaj način targetiranja, pronaći ljude koji su nekada i na neki način bili u kontaktu sa vašim sadržajem ili oglasima. Možda su to bivši kupci ili ljudi kojima je nekada bio potreban vaš proizvod, posetili su vaš web sajt, iz nekog razloga nisu kupili, ali sada će doneti drugačiju odluku. 

Za remarketing kampanje zaslužan je Facebook Pixel. To je parče kôda koje biznisima na neki način daje drugu šansu da pridobiju potencijalne kupce. 

Dakle, pre nego što kreirate i aktivirate Facebook kampanju, obavezno instalirajte i podesite Faceboo Pixel. Ukoliko vam sada to deluje komplikobano, uvek za to možete angažovati stručnu osobu, kojoj je Facebook oglašavanje svakodnevni posao. 

Birajte sličnu publiku 

Još jedna ključna karakteristika Facebook-a i velika prednost je ciljanje slične publike. Dakle, na osnovu karakteristika vaših trenutnih kupaca, imate opciju da targetirate ljude koji su slučni njima. Na ovaj način pronaći ćete nove potencijalne kupce i proširiti svest o svom biznisu baš tamo gde se nalaze ljudi zainteresovani za vaše proizvode. 

Izaberite pravi tip oglasa za kampanju 

Facebook je platforma koja nudi veliki broj opcija za kreiranje oglasa. U zavisnosti od toga da li želite da povećate svest o brendu, interakcije sa korisnicima ili da ostvarite konverzije, biraćete i određeni tip Facebook oglasa. 

Kreativne mogućnosti za kreiranje Facebook oglasa su zaista velike. Od oglasa sa jednom ili više fotografija, preko video sadržaja, story oglašavanja, bustovanja objava i mnogo toga drugog, izabraćete kombinaciju koja vam donosi najbolje rezultate. 

Ne zaboravite i da mudro nastupite sa remarketing kampanjama. Najbolji način je da napravite slične oglase i da kod potencijalnoh kupaca izazovete “A-ha” efekat. Odnosno, da ih podsetite da su vaš oglas već negde videli i sada je pravi trenutak da saznaju nešto više i kupe proizvod. 

Posvetite se kreativnom delu oglasa

Kreativni deo Facebook kampanja veoma je važan, a veom često i presudan u konačnoj odluci kupaca. Zato se ozbiljno posvetite izboru fotografija, video sadržaja i teksta za oglase. Vremenom će vas potpuno iznenaditi neke kreativne kombinacije koje postižu dobre rezultate, uprkos tome što ste vi mislili da se to neće desiti. 

Kada je kreativa u pitanju, evo nekoliko ključnih saveta za uspešne oglase. 

Ne zanemarujte vrednost zabave

Na Facebook-u danas nema mesta za dosadne i već viđene oglase. Što više zabave i zanimljivosti unesete, bićete zapaženiji i traženiji. Zato pronađite način da u svoje oglase ubacite dozu humora ili analogije na određene pojave ili događaje. Ne zaboravite zanimljiv i privlačan poziv na akciju. Ni jedan oglas ne smete završiti bez poziva i jasnog uputstva šta vaš potencijalni kupac treba da uradi. Ali učinite to na suptilan i zanimljiv način. Pokažite kupcu da propušta mnogo ako ne poseti vaš sajt ili web shop koji promovišete. Neka fotografije ili video sadržaj budu što zanimljiviji i originalniji. Tek kada sagledate rezultate svojih originalnih oglasa, shvatićete da se trud i rad u kreativnom delu izuzetno isplati. 

Birajte video sadržaj

Činjenica je da je video sadržaj sve zastupljeniji i sve traženiji na društvenim mrežama. Zbog toga ne smete da ga zanemarite i ne uvrstite u svoje Facebook kampanje. Ako treba, angažujte stručnjake koji će za potrebe vaših kampanja napraviti video materijal i možete ga koristiti sve dok ostvaruje rezultate. Naravno, to možete učiniti i sami, ukoliko imate dobru opremu i dovoljno znanja da kreirate kvalitetan video sadržaj koji prenosi pravu poruku. 

Testirajte, pratite i analizirajte kampanje 

Pre nego što se upustite u Facebook oglašavanje, trebalo bi da naučite kako sami oglasi funkcionišu i kako da pratite njihove rezultate. Da, tačno je da postoji mnogo metrika za praćenje Facebook kampanja i da u početku zaista nije lako shvatiti sve. Međutim, upravo zbog toga treba da kreirate kampanje sa ograničenim budžeto, koji po potrebi možete da povećate i smanjte. Naučite sve što je važno o ciljevima kampanje i trudite se da svakodnevno analizirate rezultate, kako ne biste bili na gubitku. 

Takođe, povežite svoj online shop i Facebook, koji takođe ima opciju shop-a. Na ovaj način mogućnosti Facebook oglasa biće veće, a samim tim i prodaja uspešnija. 

Praćenjem rezultata Facebook kampanja dobićete veliki broj novih opcija za prodaju i povezivanje sa novim ljudima. Videćete da će vam analiza Facebook reklamiranja dati nove podatke, koji će možda biti i presudni za rast vašeg biznisa. 

Kombinujte plaćene kampanje sa organskim sadržajem 

Iako je doseg organskog sadržaja znantno smanjen, to ne treba da vam bude izgovor da se ne bavite sadržajem ba vašoj Facebook ili Instagram strani. Potencijal zajednice na društvenim mrežama može da bude ogroman. I zato budite redovno prisutni kako na Facebook, tako i na Instagram profilu svog biznisa, bez obzira na to što ulažete značajan novac u oglašavanje. Videćete da kombinacija organskog i plaćenog sadržaja donosi najbolje rezultate. 

Kako izgleda vaša strategija Facebook oglašavanja 

Nadamo se da vam je ovaj kratak vodič sa savetima za Facebook oglašavanje bio koristan i da vam je razrešio neke nedoumice. Vrednost Facebook-a kao kanala za reklamiranje i rast biznisa je neosporna. Upravo zbog toga je neophodno da razumete kako funkcioniše i da znate šta možete da očekujete, čak i ako ste angažovali nekoga da se umesto vas bavi Facebook kampanjama. 

Ukoliko i dalje imate pitanja ili dilema u vezi sa Facebook kampanjama, Ad Symphony tim je tu da vam odgovori i predloži najbolje opcije za razvoj prodaje i vašeg biznisa. Iza nas je veliko broj uspešnih projekata koji i dalje rastu i stuču profit na najposećenijoj društvenom mreži 21. veka. Kontkatirajte nas i saznajte na koji način možete početi saradnju sa nama. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Let's talk

If you want to get a free consultation without any obligations, fill in the form below and we'll get in touch with you.